zaterdag 7 augustus 2010

En rijden maar!
















Faggin is back on track!

De voorbije dagen de SS rijklaar gemaakt. Om het 42t voorblad te kunnen monteren was het noodzakelijk om de bladboutjes met een rondel te plaatsen,dacht ik. Na wat knutselenen passen op het idee gekomen om de bladboutjes zelf gewoon in te korten. Geen lelijke rondellen achteraan de crank + 32gr gewicht minder.....(grapje)....het was 40gr! Dan moest de pignon eraan geloven, na wat zoeken bij onze Pa in't schuur een alu buis gevonden met de goede diameter. Wat ringen zagen en testen voor de beste kettingloop. Dit moet nog een beetje op punt gezet worden en als dit klaar is gaat de opvulring ook onder de polijstvod. Nu nog een ketting. Een KMC gold sl is eentje met een redelijke blingbling factor, dus die moet erop!

Nu kan ik al snelheid maken maar nog nie stoppen. Heel Kapaza,2dehands,wielertoerist en mountainbike.be afgezocht naar deftige remhendels maar niks gevonden.... :(

Dan maar naar de FM om een setje nieuwe. Gelukkig zijn er enkele op voorraad en kom ik thuis met Tektro remhendeltjes (met dank aan Mega bike). Thuis gekomen direkt monteren want ik wil testen. De remmen monteren vormt geen problemen, omdat ik nog niet zeker weet hoe ik het stuurlint wil plaats ik oude foam handvaten vlak naast de remgrepen bovenop het stuur. Dit is best wel cool eigenlijk.

Nu kan ik eindelijk een toerke door het dorp doen. Eerste opdracht een brood gaan halen en naar de speelgoedwinkel. Da brood is gewoon om te eten,maar het bezoekje aan de speelgoedwinkel is om nog een puntje op de' i 'te zetten voor de afwerking.
Waar vroeger de 'buiscommandeurs ' zaten zijn nu twee nokjes die ik niet wou verwijderen in geval van. Wel op die nokjes maak ik nu klassieke oude dobbelstenen.
PIMP MY RIDE

Geen opmerkingen:

Een reactie posten