vrijdag 1 juli 2011

29er Rules






Reeds vele maanden spookte het door mijn hoofd. Een 29er rigid, de bike die het voor mij zou moeten worden. Ik moet lang zoeken naar een frame dat zeer budget vriendelijk is en toch alles wat ik wil in huis heeft. Weken loop ik rond met On One en Drossinger in mijn hoofd. Beide frames hebben voordelen en nadelen, ik geraak er niet uit.

Maar plots komt de Scott Scale Elite 29er in beeld. Zou het kunnen om alles netjes budget vriendelijk in elkaar te laten passen? Wat opzoekwerk en meten komt eraan te pas. Yes dit moet lukken!

Eenmaal volledig gemonteerd kan ik niet wachten voor de eerste 29er proefrit. Angstzweet en twijfel neemt met de minuut toe. Gaat dit wel iets voor mij zijn? Rijd een 29er echt wel zo goed als ik al gelezen en gehoord heb? De eerste bosrit in het nabije Reusel(nl) moet deze twijfel en angst wegnemen.....hoop ik.
Al vanaf de eerste meters heb ik een goed gevoel. Dit is niet gewoon goed.....dit is gewoon de max! De 26inch BMX ;-) kan de deur uit.
Een nieuw tijdperk is aangebroken 29ers rules.

Met een gewicht van 9.8kg ben ik nog niet helemaal tevreden. Enkele updates zijn ondertussen al een feit. De vork die gemonteerd was is reeds vervangen en hiermee win ik een kleine 110gr. Het zadel is ook een leen exemplaar en zal spoedig een comfortabel carbonnenplank worden van 98gr. De rubbers van Geax zijn ideaal enkel het gewicht is een minpunt. Met een nieuw paar rubbers kan ik toch al snel een 200 à 300 gr winnen per set wat zou moeten uitkomen op een bike van 9.5kg.
Niet slecht voor een 29er.....nu zelf nog wa kwijtspelen en we zijn 'Ready to race'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten